Radiotelevisiun Svizra Rumantscha

The Radiotelevisiun Svizra Rumantscha (RTR, until December 31, 2010 Radio and Television Rumantscha ) is a subsidiary of the Swiss public media SRG SSR company and maintains the Romansh Radio and Television and the Rumantscha. The RTR has approximately 125 full-time positions, distributed to around 160 people ( 2013). About the actual Romansh language area addition, the company believes in a " bridges the linguistic inconsistent Graubünden, Romansch for the diaspora in Switzerland and beyond its national borders. "

The existing since 1925 and 1954 nationalized radio Romansh (RR) has expanded continuously over the decades its airtime. Since February 2008, the radio station sends out a 24-hour program, the messages are displayed from 24-5 Clock Radio SRF 1. Through a network of broadcaster South Tyrol the program is broadcast in parts of South Tyrol via VHF.

The first TV show in Romansh was transferred in 1963. Today Televisiun Rumantscha ( TvR ) sends its broadcast Romansch language on the TV channel SRF 1, so the Telesguard ( daily news ) from Monday to Saturday and on Sunday Cuntrasts. Shipments are each subtitled in German via teletext. The Telesguard is also repeated on SRF info and RSI LA 2.

Around two thirds of Romansh population use the programs of RTR, the average market share of the radio program in this target group is within the transmission range of 61% ( " listeners yesterday " 37%, and growing). The representative data collected from 2010 to 2013 have not been updated.